Μπορώ να καταλάβω πως τα social media και γενικότερα η digital εποχή έχει ανοίξει καινούργια επαγγέλματα, εξειδικευμένες θέσεις και σαφώς καινούργιους επαγγελματικούς προσδιορισμούς/τίτλους. Μια μικρή βόλτα όμως να κάνει κάποιος σε LinkedIn, twitter και facebook θα πέσει σε πληθώρα από experts, professionals, ninja, junkies, superheroes, heroes, specialists κ.ο.κ
Εννοείται πως ο καθένας όπως θέλει διαχειρίζεται την εικόνα του. Εννοείται πως ο κλάδος δίνει μια-κάποια ελευθερία συνδυασμένη με πινελιές δημιουργικότητας και τρέλας. Εννοείται επίσης, πως καταλαβαίνω ότι υπάρχει ανάγκη να διαφέρουμε από τη μάζα. Όταν όμως αποκαλείσαι social media expert ενώ ξέρεις όπως όλοι μας να χειρίζεσαι αρκετά καλά το facebook, αυτό σε καθιστά απλά χρήστη. Αν αποκαλείσαι social media specialist και έχεις profile picture ένα cartoon ενώ οι φίλοι και οι φίλες σου, οι followers και τα posts σου αφορούν τραγουδιστές πίστας, γαρύφαλλα και σπασμένα πιάτα, αυτό σε κάνει κάτι άλλο εκτός από social media specialist.
Αν αυτοαποκαλείσαι social media junkie, τρολάρεις εδώ και κει, με greeklish, καρδούλες, φατσούλες και λοιπές χαζομάρες, αλήθεια πιστεύεις πως υπάρχει πιθανότητα να κοιτάξουν το προφίλ σου και να σε καλέσουν σε συνέντευξη για δουλειά; Γιατί junkie και γιατί όχι Μαρία; Γιατί Donald, Daffy, Goofy και όχι Γιώργος;
Υπάρχουν άνθρωποι εκεί έξω που αν τους βρεις, τους διαβάσεις, τους μιλήσεις κτλ μπορείς να μάθεις πολλά. Και το πιο βασικό είναι πως αυτοί, οι άθλια απλοί, αδιάφοροι για εσένα είναι άνθρωποι υπογράφονται και χαρακτηρίζονται από μόνο ένα πράγμα, το όνομά τους.
Σε καμία περίπτωση δεν επεμβαίνω και σε καμία περίπτωση δεν είμαι υπέρ της προσποίησης online. Τα social networks είναι προσαρμοσμένα για να τα χρησιμοποιούμε πιο προσωπικά. Παρόλα αυτά, υπάρχουν περιθώρια για να κάτσεις, να ψάξεις και να βρεις εσύ, το profile σου και ο εαυτός σου την ισορροπία μέσα από όλα αυτά. Αυτό είναι καλύτερο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου